Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Τρία ποιήματα της Ξανθίππης Ζαχοπούλου από τη συλλογή Μάρερμα σε σχέδια του Ιωάννη Μητράκα


Τρία ποιήματα
της Ξανθίππης Ζαχοπούλου
από την ποιητική της συλλογή Μάρερμα
εκδόσεις Πηγή
με σχέδια του Ιωάννη Μητράκα




Γραμμική Β

Ζήτησες να σου μάθω τον χειμώνα

μα εγώ προτίμησα την άνοιξη

Σε μικρά απριλιάτικα πέταλα

χάραξα τη μορφή σου

σε Γραμμική Β

Ώσπου ξύπνησαν μέσα μου

οι Κούροι στιβαρά

και με κυνηγούν στα όνειρά μου

Όποιος ανεβαίνει τα όνειρά του

πλεγμένα σε βοστρύχους

δε γνωρίζει ποτέ τον θάνατο

Γιατί οι νύχτες του δε σπάνε

σε ανεκδιήγητους εφιάλτες

μόνο ενώνουν τις γραμμές τους

στο Άπειρο



Σκουριασμένα λεωφορεία

Τα χέρια μου βασανίζουν οι εικόνες της χειρολαβής

σε σκουριασμένα λεωφορεία παγωμένης ασφάλτου



Την εκατοστή φορά που μέτρησα τα δέντρα

από τα τζάμια

ήταν για να μοιράσω τη ζωή μου

σε στοιχίες από Σεπτέμβρη και Απρίλη



Την τελευταία φορά που μέτρησα βιτρίνες

ήταν για να δω αν η ζωή μας

χωράει σε μπλε και πράσινους λαμπτήρες



Τα χέρια μου βασανίζουν εικόνες

από ρόζους κουρασμένου τιμονιού

σε σκουριασμένα λεωφορεία παγωμένης ασφάλτου



Την εκατοστή φορά που βγήκα από τον δρόμο

ήταν για να δω αν  η ζωή μας

αντέχει στην ολισθηρότητα της πέτρας



Την τελευταία φορά που γύρισα τιμόνι

ήταν για να δω αν η ζωή μας

μετριάζεται στη δύναμη της πέτρας




Μνήμη Αυγούστου

Είχες ένα σπίτι ασβεστωμένο μπροστά στο πέλαγος

ένα μικρό ξωκλήσι που ακουμπούσες τα γόνατα

Όμοιο η αγάπη σου γονατιστή στα πόδια ταπεινού Αυγούστου

μπροστά κύματα, μπουνάτσα, καταιγίδες

και τον μαΐστρο που ξυπνά τη μνήμη

Όμοιος με το φτερούγισμα της μνήμης σε ηλιοστάσια θερινά

εκεί που η μέρα άγγιζε τους αιώνες

Κι ύστερα κυλούσε να ξανάβρει το σκοτάδι



Είχες ένα σπίτι με γλάστρες τενεκέδες ασβεστωμένους

ένα ξωκλήσι με αγιογραφίες μεσαιωνικές

Επιστρώσεις ασβέστη από τα χάσματα των εποχών

από τα χάσματα της μνήμης

Άνθισε η αγάπη μου στα ασβεστωμένα σπίτια

ανάμεσα στο πέλαγο και τις αγιογραφίες μεσαιωνικές

Άσπρισε η αγάπη μου στους ασβεστωμένους τοίχους

και τις αγιογραφίες μεσαιωνικές



Είχες ένα σπίτι μ’ ένα δέντρο ασβεστωμένο στην αυλή

ένα ξωκλήσι μ’ ένα δέντρο στη σκεπή του

Ρίζωσε η αγάπη μου στη γλυκιά νοσταλγία των πελάγων

Ρίζωσε η αγάπη μου στη γλυκιά μνήμη Αυγούστου



Ξανθίππη Ζαχοπούλου




Η Ξανθίππη Ζαχοπούλου γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε παιδαγωγικά και εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα έχει σπουδάσει μουσική (μονωδία) ενώ φοιτά στη Φιλοσοφική σχολή του Α.Π.Θ. Η Μάρερμα είναι η πρώτη της ποιητική συλλογή που εκδίδεται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου